Noul Nissan Qashqai a primit scorul maxim de cinci stele la testele de siguranță Euro NCAP, în condițiile noului protocol de evaluare, 2020-2022, mult mai exigent.
Noul Nissan Qashqai a primit cel mai bun scor, cinci stele de siguranță, acordat de către Programul
Independent European de Evaluare a Mașinilor Noi (Euro NCAP), o realizare notabilă, având în vedere
că vehiculul a fost evaluat în cadrul unui nou protocol de testare, mai strict decat în anii precedenți.

Protecție excelentă pentru adulți și copii

Euro NCAP a acordat noului Qashqai un scor de 91% atât pentru protecția pasagerilor adulți, cât și a
copiilor, plasându-l în topul celor mai sigure modele din segment.
Această performanță excepțională reflectă eficiența platformei CMF-C, avansata din punct de vedere
tehnologic și extrem de robustă, a noul Qashqai. Platforma are la baza oțel ultra-rezistent în zonele
cheie, fapt ce îi îmbunătățește rigiditatea și reduce forța unui eventual impact înainte de a ajunge la
celula de siguranță a pasagerilor.
Adăugarea unui airbag central – o premieră pentru Nissan în Europa – cu scopul de a preveni ciocnirea
capetelor șoferului și al pasagerul din față în cazul unui impact lateral au contribuit la notarea noului
Qashqai cu punctaj maxim (16 puncte) la testul de impact lateral.
Noul crossover a obținut un scor foarte bun, de 23,8 puncte din 24 posibile, pentru protecția
pasagerilor copii și a atins un de maxim 12 puncte pentru siguranța în instalarea scaunului pentru
copii.

Scor de 70% pentru protecția pietonilor și a utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor.

Noul Qashqai a obținut un scor de 70% la testele de protecție a bicicliștilor și a pietonilor, fiind dotat
cu mai multe tehnologii active de siguranță, inclusiv Frânarea Inteligentă de Urgență, care avertizează
șoferul și acționează frânele dacă mașina anticipează un impact cu un vehicul, pieton sau biciclist.
Această echipare este standard pentru noua gamă Qashqai, fiind prezentă încă de la versiunea de
intrare in gamă.

Asistență de siguranță

Euro NCAP apreciază că este întotdeauna de preferat să se prevină accidentele și acordă puncte pentru
tehnologia care ajută șoferii să evite coliziunile.
Datorită tehnologiilor Nissan Intelligent Mobility, un pachet complex de sisteme avansate de asistență
la conducere, noul Qashqai a obținut un scor excepțional și la acest capitol, de 95%.

O premieră pentru Nissan în Europa este și adăugarea unui head-up display, care proiecteaza
principale informații pe parbriz ceea ce îi permite șoferului să monitorizeze viteza de deplasare,
indicațiile de navigare sau limita de viteză , fără a ridica ochii de la drum.
Introducerea farurilor inteligente, care reglează forma fasciculului pentru a preveni efectul de orbire
al șoferilor care se apropie din sens opus, este un alt exemplu de tehnologie avansată prezentă pe
noul Qashqai, care aduce un plus de siguranță.
Modelul include, de asemenea, tehnologia inovatoare Intervenție Unghi Mort (Blind Spot
Intervention) care detectează când șoferul părăsește banda de circulație în mod involuntar și readuce
vehiculul pe traiectorie, departe de pericol. Alerta pentru traficul din spate (Rear Cross Traffic Alert)
previne coliziunile la ieșirea cu spatele din locul de parcare.
Noul Qashqai este construit pe platforma Alliance CMF-C, care a permis utilizarea de materiale
avansate și tehnici noi de producție, având ca rezultat o structură mai rigidă, în timp ce caroseria este
cu 60 kg mai ușoară decât cea a predecesorului său.
David Moss, Senior Vice President, Regional Research & Development, Nissan Technical Centre
Europe, a declarat: „„La dezvoltarea noului Qashqai, am adoptat o abordare care să analizeze modul
în care tehnologia poate sprijini mai bine șoferul în situațiile în care există un volum mare de acțiuni
pentru șofer. Intervenția se face pe etape, primul pas fiind informarea, apoi avertizare și, în final,
intervenția, în cazul în care șoferul nu întreprinde o acțiune corectivă”.
Acesta a adăugat: „ Pornind de la utilizarea de materiale avansate, inclusiv oțel de înaltă rezistență în
construcția caroseriei vehiculului, până la utilizarea tehnologiei Nissan Intelligent Mobility pasive și
active suntem capabili să oferim o experiență de conducere rafinată, agilă, cu protecție integrală
îmbunătățită. Suntem cu adevărat mândri de acest rezultat extraordinar.”
Euro NCAP testează în mod independent vehicule din anul 1997, evaluând majoritatea modelelor noi
care intră în vânzare în funcție de criteriile sale în continuă evoluție. Pe lângă testarea rezistenței fizice
reale a vehiculelor în diferite coliziuni simulate, organizația testează și punctează și tehnologia de
prevenire a accidentelor.